Interactive Influence
Om jongeren bewust te maken wat (in dit geval) online reacties doen, organiseren wij een livestream. Tijdens deze livestream laten we kijkers een dag bepalen van de persoon/influencer die mee wilt doen. Wanneer mensen online reacties plaatsen, is de drempel lager om te pesten dan in het echt. Doordat mensen waarschijnlijk bizarre opdrachten gaan geven, kunnen we laten zien hoe mensen omgaan met hun online anonieme machtspositie.
Wij gaan een dag lang livestreamen en kijkers laten bepalen wat we gaan doen die dag. De kijkers kunnen bijvoorbeeld de locatie bepalen en wat we moeten uitvoeren op die locatie. Ze zouden ons bijvoorbeeld naar het strand kunnen sturen en ons laten zwemmen in de kou, et cetera. Als het mogelijk is laten we een influencer streamen zodat we meer media aandacht kunnen krijgen. We verwachten dat we positieve reacties gaan krijgen maar ongetwijfeld ook negatieve reacties, denk hierbij aan opdrachten geven die niet leuk zijn om uit te voeren. De merkwaardige reacties kunnen we gebruiken als voorbeelden over hoe je je niet moet gedragen op sociale media. We gaan de livestream documenteren en de mensen die meededen met de livestream interviewen. Zo kunnen we er dieper op ingaan over hoe de reacties de emoties van de streamers hebben beïnvloed.
Als wij zelf gaan streamen gaan we dit doen op één van de volgende gratis platforms: Tiktok, Instagram, Youtube,of op een ander platform.
Al lukt het ons om een influencer mee te laten doen, gaan we streamen op het platform naar zijn of haar keus zodat we zeker weten dat we kijkers gaan hebben.
We gaan de livestream promoten op social media, vooral Instagram en Tiktok. We verwachten dat we daar het meest bereik mee zullen hebben, aangezien jongeren daar dagelijks veel gebruik van maken. Al lukt het ons om een influencer te regelen die de livestream wilt uitvoeren, dan zullen we reclame maken via zijn naam aangezien de influencer influenced.
Resultaat: -
Fase: Uitvoerfase