Dinner Yourself!
Proef de ervaring in de horeca
Erg veel jongeren zijn op zoek naar een leuke bijbaan, maar twijfelen of in de horeca werken iets voor hen is. Om hier antwoord op te krijgen is het concept ‘Dinner Yourself’ bedacht. Door jezelf aan te melden voor dit diner kom je er, door middel van een experience, achter of werken in de horecabranche iets voor je is. Daarnaast is een heerlijke driegangenmenu als beloning ook niet zo verkeerd!
Hoe ziet dit concept in elkaar? Jongeren kunnen zich aanmelden als gast om erachter te komen of werken in de horeca iets voor hen is. Vervolgens zitten zij aan tafel met andere jongeren die ook interesse hebben in deze branche. Er worden sociale connecties gemaakt, het is erg gezellig en iedere gast bereidt in een kleine groep één gang voor. Zo worden alle gasten in drie verschillende groepen verdeeld. Een voor-, hoofd-, en nagerecht groep. Deze groepen krijgen per gang les in de keuken hoe zij dit gerecht bereiden, opdienen en uitserveren. Daarnaast leren zij ook dranken tappen, dienblad lopen plus de etiquette die daarbij horen.
Door middel van deze activiteiten leren de gasten omgaan met prestatiedruk en krijgen ze mee hoe belangrijk het is om tegelijkertijd met veel plezier te werken. Middels een chefkok en een bartender, die deze jongeren aanstuurt, ervaren zij hoe het is om onder druk kwaliteit te leveren.
De doelgroep wordt bereikt door posters op te hangen bij de desbetreffende horecagelegenheid. Er wordt namelijk een restaurant of bar gekozen waar al veel jongeren te vinden zijn. Op deze manier is het een stuk eenvoudiger om hen te bereiken. Daarnaast worden er ook flyers in de brievenbussen van studentenflats gestopt. Een minimalistisch, maar duidelijke flyer die het evenement goed promoot. Wanneer men deze in de bus ontvangt zal er een grotere blik op geworpen worden, dan wanneer zij de flyer in hun handen gedrukt krijgen. Ook worden deze flyers op verschillende scholen uitgedeeld, waarbij er interactie ontstaat met de doelgroep. Zo kunnen er vragen gesteld worden zoals “Wie woont er in Utrecht?” en “Wie is er nog op zoek naar een leuke bijbaan?”
Via deze weg laat Dinner Yourself aan jongeren zien hoe leuk het is binnen de horecabranche en mogen ze letterlijk proeven hoe het is om hier te werken.