Politics in 30 Seconds
Ons plan is om ervoor te zorgen dat jongeren snel maar effectief een partij vinden die hen aanspreekt. Wij willen de jongeren in Haarlem motiveren om daadwerkelijk te gaan stemmen, door ze op een leuke manier te informeren over de Haarlemse partijen. Wij willen politici (het liefst zo jong mogelijk) van minimaal 6 partijen, vragen om een korte pitch video op te nemen die wij vervolgens in een korte commercial zullen verwerken en zullen delen.
Deze commercial is gericht op jongeren dus zullen willen wij ervoor zorgen dat deze video’s aantrekkelijk gemaakt worden voor de jongeren zelf. Om de aandacht van de jongeren te trekken, willen wij met echte politici korte pitches filmen (30 seconden), waarin zij vertellen wat hun partij voor jongeren kan betekenen. Hier hebben wij voor gekozen omdat er uit onderzoek is gebleken dat jongeren al snel hun aandacht verliezen. Op het moment dat een video te lang duurt, zijn zij snel geneigd om de video weg te klikken of door te scrollen. De bedoeling is dat de korte pitch video’s er voor zorgen dat de jongeren een plek hebben waar kort, maar krachtig de plannen op een rijtje staan.
Daarnaast willen wij alle politici op een andere unieke plek gaan filmen, zodat de pitch-video’s niet te eentonig zullen zijn. Ook willen wij de pitch-video’s op zo’n uniek mogelijke wijze filmen, zodat het aantrekkelijker wordt voor de jongeren. Denk hierbij aan mooie en intrigerende achtergronden zoals boven op de Bavo kerk. Of met grappige opvallende accessoires of voorwerpen die te zien zijn in de video, zoals een gekke muts. Dit zal ervoor zorgen dat jongeren sneller de video zullen bekijken, omdat het er interessanter uit ziet.
Campagne
Na het maken van de video met de Haarlemse partijen, willen we die op een openbare, veel bezochte (hang)plekken gaan tonen. Daarnaast willen wij de politici ook vragen om de video’s te delen via hun eigen kanalen aangezien het om hun campagne gaat. Wij willen stickers plakken verspreid over de hele stad, waarop een QR-code staat met een link naar onze pitch-video’s. Ook willen wij contact opnemen met Pathe, om te vragen of wij onze video’s mogen promoten voor de films. Wij willen ook onze video’s laten zien op een groot virtueel scherm op de Grote Markt in Haarlem. De WC’s in kroegen hebben tegenwoordig ook vaak virtuele schermen waar promo video’s op te zien zijn, hier willen wij ook gebruik van maken want wat is er nou lekkerder dan tijdens je drinkpauze besluiten hoe je toekomst eruit komt te zien in Haarlem?
Thema: hoe halen we de 100%?